שמירה על כימיקלים בעת הובלה

הובלת כימיקלים
5/5 - (1 vote)

כימיקלים מקבלים על עצמם אינספור תפקידים במגוון תחומים בתעשייה. מה שחשוב להדגיש הוא שחייבים לנקוט במלוא הזהירות ביחס אליהם, כאשר התנהלות שאינה בטוחה עלולה להביא לנזקים בקנה מידה עצום. הדברים אמורים, במידה לא מבוטלת, בכל הנוגע לתחום של הובלת הכימיקלים, עליה להיעשות גם כן על פי הספר. אז מהם התקנים המחייבים בישראל כיום? ואיך שומרים על הכימיקלים במידה המלאה ביותר במהלך ההובלה?

הדרישות המרכזיות של הובלת כימיקלים

 

את הכימיקלים, מסיבות ברורות, נהוג להכניס לקטגורייה של "חומרים מסוכנים". בהתאם לכך, דרישות משרד התחבורה להובלה של חומרים שכאלה חלות גם עליהם. ככלל, העמיד המשרד מספר תנאים אשר קבלת רישיון מוביל כימיקלים מותנית בהם. על ההובלה להתבצע במיכליות תקינות, אשר עוברות בדיקת תקינות מדי שנה ומחזיקות בהיתר להובלה של חומרים מסוכנים מטעמו של המשרד להגנת הסביבה. היתר משמעותי אחר הנכנס לשדה המשחק הוא היתר רעלים להובלה.

בנוסף, הנחיות משרד התחבורה שמות דגש גם על הפן התפעולי. מהחברה שמבצעת את ההובלה נדרש לנהל מוקד מבצעי, שתכליתו שליטה ובקרה,כאשר המוקד צריך להיות מחובר למערכת האיכון של כלי הרכב. כך, הוא אמור לקבל חיוויים בזמן אמת בגין הפעלת לחצני מצוקה, חריגה מאזור הנסיעה המתוחם, הפעלת חיישן תאונה, פתיחת דלתות הרכב בעת נסיעה בו וכיוצא בזה.
בנוסף, יש צורך במוקד מקצועי שיטפל באירועים חומרים מסוכנים, חלילה, על פי נוהל החירום של בעל רישיון ההובלה. כתנאי לקבלת הרישיון על החברה המובילה לפרט את התגובה האפשרית לאירועי חומרים מסוכנים, לערוך תרגולות שילמדו על מידת המבצעיות של המוקד, ליישם את נוהל החירום ועוד.

לכל כימיקל, יש את התנאים שלו

 

מעבר לדרישות הבסיסיות של החוק בישראל, חשוב להתאים את רכב ההובלה ותנאיה לסוג הכימיקלים המועבר, מה שיאפשר לשמור עליהם וימנע נזקים משמעותיים. זה מתחיל עם סוגיית נפח הכימיקלים, שעה שניתן למצוא כיום מיכלי אחסון בשלל נפחים, המותאמים לבצע משימות שונות בתכלית. החברה נדרשת להחזיק בפתרונות אחסון מגוונים, למשל מספר רכבי הובלה ושינוע.

סוגיה משמעותית אחרת נוגעת לכימיקלים הרבים אשר הובלתם חייבת להיעשות בטמפרטורה מוגדרת, לרוב נמוכה. זו הסיבה בגינה לא ניתן לדבר על הובלת כימיקלים מבלי להתייחס להובלה בקירור, הובלה שמצריכה אף היא שורה ארוכה של היתרים. על כל פנים, בעת הפנייה לחברת ההובלה חשוב לוודא כי החברה עצמה, אנשיה והרכבים שהיא מחזיקה בהם עומדים בכל התקנים הנדרשים, כמו גם לבחון את הניסיון הספציפי שלה בסוג המסוים של ההובלה.

אולי יעניין אותך גם:

אריזה

הובלה ואריזה

עוברים דירה? מעבר דירה יכול להיות סיפור ארוך, אבל לא בהכרח. מעבר דירה נחשב למרגש למדי כי אחרי הכל לא בכל יום אורזים את כל

מנוף הרמה

הובלות מנוף

לפעמים בעת מעבר דירה יש ציוד שלא ניתן להעביר באמצעים המקובלים, אלא יש צורך להעביר באמצעות מנוף. חברתנו מציעה לכם שירות הובלות עם מנוף המיועד

מעבר דירה

הובלות דירה

עוברים דירה בקרוב? שירותי הובלות דירה נחשבים לאחד השירותים החשובים ביותר שחברת הובלות מספקת עבור ציבור לקוחות. כולנו מכירים את הלחץ לפני מעבר דירה- מה

דילוג לתוכן